Creatief Herstelpogramma

Het creatief herstelprogramma is het eerste programma van stichting creatief herstel. Het is een programma van 12 weken wat zich richt op vrouwen die na het volgen van reguliere therapie moeite hebben om weer vooruit te gaan bewegen.

Het creatief herstelprogramma is een holistisch programma waarbij wordt uitgegaan van wat er wel is en wat iemand wel kan. Het programma duurt in totaal 12 weken. Tijdens deze 12 weken komen de vrouwen 1 dagdeel per week naar ons atelier in Zeist (of naar Limburg vanaf begin 2021)

We werken met onze unieke methodiek vanuit een werkboek met vragen en opdrachten aan meer zelfvertrouwen en zingeving. Door meditatie en creativiteit te combineren komen de vrouwen uit hun hoofd en meer in contact met hun lichaam en gevoel. Tijdens het programma laten we zien dat je met kleine stapjes ook vooruit kan komen en proberen we de vrouwen met meer zelfvertrouwen de toekomst in te laten gaan.

Na het volgen van het programma kunnen we ook helpen met een vervolg stap. Voor sommige vrouwen is dat (vrijwilligers)werk, voor anderen misschien een stage plek of andere zinvolle daginvulling.

Een dag in het programma ziet er als volgt uit.

Tijdens het openen van de dag delen we met elkaar over hoe de afgelopen week is gegaan. Na het delen volgt een korte meditatie en daarna gaan we creatief aan de slag. De creatieve activiteit is elke week anders. Soms is er ruimte om vrij aan de slag te gaan en soms is er een uitleg waar je aan mee kunt doen. Tussen de middag lunchen we met elkaar en na de lunch werken we aan de vragen en opdrachten uit het werkboek. Na het bespreken van de vragen is er weer ruimte voor creativiteit en aan het einde van de dag delen we met elkaar hoe het die dag is gegaan.

Spreekt dit jou ook aan. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Bekijk hier de sfeer impressie in ons atelier tijdens het creatief herstelprogramma.

Voor deelname aan het creatief herstelprogramma vragen wij particulieren een vrijwillige eigen bijdrage van €250,-  In deze kosten zit: 12 weken creatief herstelprogramma, onbeperkt en levenslang toegang tot het online programma, 12 weken lunch, 12 weken creatieve materialen, werkboek met methodiek/vragen/opdrachten.

Tijdens schoolvakanties ( midden Nederland ) gaan de groepen niet door.

De volgende groepen starten op:

Dinsdag: 10 November 2020

Maandag: 04 januari 2021

De tijden zijn altijd van 09:30-14:00

Wil je meer weten? We plannen graag een (online) kennismaking met je in om de mogelijkheden te bespreken.

Creatief herstelprogramma voor vrouwen.

RSIN: 860313839

logo-anbi-blauw-web-300x205.png