Founders

Stichting Creatief Herstel is opgericht door Marloes Klok en Ivanka van de Wardt.

In het leven hebben Marloes en Ivanka beide voor hun eigen mentale uitdagingen gestaan. In die tijd merkten zij dat er weinig holistische programma's waren die betaalbaar zijn en zich richten op de mens in zijn geheel. Beide hebben zij het juist als heel waardevol ervaren om naast de standaard psychologische hulp op andere vlakken ook aan herstel te werken. Vooral gericht op voelen in plaats van denken en alleen maar praten. ''Onze programma's kijken naar wat er wel is en wat wel kan in plaats van naar het negatieve'' zegt Marloes Klok!

Toen Marloes en Ivanka de handen ineen sloegen was het idee voor Stichting Creatief Herstel snel geboren. Het eerste programma wat zij samen hebben ontwikkeld is het ''Creatief Herstelprogramma''.

Toen dit programma een groot succes bleek te zijn hebben zij samen ook een programma ontwikkeld voor jongvolwassen vrouwen (16-21 jaar) Welke dit najaar van start zal gaan.

Sometimes the smallest step in the right direction ends up being the biggest step of your life. Tip toe if you must but take the step!

Marloes

Bij Marloes is het hele idee voor het Creatief Herstelprogramma geboren. Toen Marloes na de geboorte van haar dochter Guusje een depressie kreeg kwam ze erachter dat zij hier haar hele volwassen leven al mee struggeld. Toen zij haar eigen kinderkledinglabel had opgezet wilde zij niks liever dan vrouwen met psychische klachten een veilige plek bieden om in rust aan herstel te kunnen werken.

Dat idee groeide samen met Ivanka uit tot Stichting Creatief Herstel.

In het Creatief Herstelprogramma coacht Marloes de vrouwen en spreekt zij als ervaringsdeskundige recht vanuit haar hart. Door haar ervaringen en kennis weet Marloes als geen ander hoe ze de praktische tips en tools kan vertalen naar gevoel. Marloes heeft de expertise om dingen die te groot aanvoelen, in kleine stukjes overzichtelijker te maken, waardoor de vrouwen die zij coacht altijd vooruit komen.

Naast coach is Marloes de operationeel manager binnen de stichting, ook is zij spreekster op het gebied van depressie en expert in het inzetten van creatieve activiteiten om te herstellen van psychische klachten.

DSC_7063.jpg
DSC_7035.jpg

Ivanka

Ivanka leerde Marloes kennen in een tijd waarin zij door een moeilijke periode ging. Na de geboorte van haar dochter Fauve, kreeg Ivanka het HELLP syndroom en door de heftige periode in het ziekenhuis ontwikkelde zij PTSS. Toen Ivanka hard aan zichzelf had gewerkt met een psycholoog, kwam zij erachter dat in beweging komen na psychische klachten nog niet zo makkelijk was. Samen met Marloes ontwikkelde zij een programma om te herstellen, waar ook zij zelf baat bij heeft gehad.

Bij de stichting werkt Ivanka als algemeen directeur vooral achter de schermen aan de programma's en is Ivanka actief op het gebied van netwerken, fondsenwerven en het contact met werkgevers en bedrijven. Ook verzorgt Ivanka trainingen en lezingen binnen bedrijven voor meer mentale kracht op de werkvloer.

Ivanka is spreekster op het gebied van persoonlijk leiderschap bij psychische klachten en het inzetten van creatieve activiteiten bij het herstellen hiervan.

We believe all women can embrace who they are,
can define their future, and can change the world.

Creatief herstelprogramma voor vrouwen.

RSIN: 860313839