Over ons

Hoi, wat fijn dat je onze site bezoekt. Wij zijn Marloes en Ivanka, oprichters van Stichting
Creatief Herstel en we vertellen je graag wat meer over onze stichting en onze missie.

In ons leven hebben wij allebei voor onze eigen mentale uitdagingen gestaan. In die
tijd merkten we dat er na het volgen van therapie en de standaard psychologische hulp niet zo heel veel plekken zijn waar je terecht kunt om verder aan je herstel en toekomst te werken. Terwijl het juist zo waardevol is om na je therapie op andere manieren bezig te zijn met beter
worden en blijven. Dat moest toch anders kunnen? Zo ontstond het idee voor deze stichting.

Met Stichting Creatief Herstel willen wij vrouwen met wat voor mentale uitdaging dan ook
de ruimte bieden om op een creatieve manier te werken aan zichzelf, aan hun persoonlijke
ontwikkeling en groei. Ons creatieve atelier is een veilige plek waar je op een ontspannen
manier in contact kunt komen met gelijkgestemden. Herstellen hoef je namelijk niet alleen
te doen, het is zo veel fijner als je het kunt delen met mensen die begrijpen waar je
doorheen gaat.

Het programma wat wij bieden is bedoeld voor vrouwen die na de reguliere therapie of psychische zorg nog niet klaar zijn om te re-integreren of voor vrouwen die het gevoel hebben stil te staan na alles wat is gebeurt.

De meeste vrouwen die zich bij ons aanmelden zijn aan het herstellen van een burn-out of depressie, maar ook vrouwen met andere psychische kwetsbaarheden zoals bijvoorbeeld, PTSS of verslaving kunnen bij ons terecht.

Sometimes the smallest step in the right direction ends up being the biggest step of your life. Tip toe if you must but take the step!

Marloes

Dit is Marloes, bij Marloes is het hele idee voor het Creatief Herstelprogramma geboren. Toen Marloes na de geboorte van haar dochter Guusje een depressie kreeg kwam ze erachter dat zij hier haar hele volwassen leven al mee struggeld. Toen zij haar eigen kinderkledinglabel had opgezet wilde zij niks liever dan vrouwen met psychische klachten een veilige plek bieden om in rust aan herstel te kunnen werken.

Dat idee groeide samen met Ivanka uit tot Stichting Creatief Herstel.

In het Creatief Herstelprogramma coacht Marloes de vrouwen en spreekt zij als ervaringsdeskundige recht vanuit haar hart. Door haar ervaringen en kennis weet Marloes als geen ander hoe ze de praktische tips en tools kan vertalen naar gevoel. Marloes heeft de expertise om dingen die te groot aanvoelen, in kleine stukjes overzichtelijker te maken, waardoor de vrouwen die zij coacht altijd vooruit komen.

Naast coach is Marloes ook spreekster op het gebied van depressie en expert in het inzetten van creatieve activiteiten om te herstellen van psychische klachten.

Ivanka

Dit is Ivanka, Ivanka leerde Marloes kennen in een tijd waarin zij door een moeilijke periode ging. Na de geboorte van haar dochter Fauve, kreeg Ivanka het HELLP syndroom en door de heftige periode in het ziekenhuis ontwikkelde zij PTSS. Toen Ivanka hard aan zichzelf had gewerkt met een psycholoog, kwam zij erachter dat in beweging komen na psychische klachten nog niet zo makkelijk was. Samen met Marloes ontwikkelde zij een programma om te herstellen, waar ook zij zelf baat bij heeft gehad.

In het Creatief Herstelprogramma coacht Ivanka de vrouwen vanuit haar eigen ervaringen en helpt zij de vrouwen tot meer persoonlijk leiderschap. Ivanka heeft op jonge leeftijd zelf een burn-out doorgemaakt en is nu expert als het gaat om het aanbrengen van balans. Ivanka brengt wetenschap in duidelijke taal naar de vrouwen en met haar eigen voorbeelden maakt zij deze kennis makkelijker toepasbaar.

Naast coach is Ivanka ook spreekster op het gebied van persoonlijk leiderschap bij psychische klachten en het inzetten van creatieve activiteiten bij het herstellen hiervan.

We believe all women can embrace who they are,
can define their future, and can change the world.

Creatief herstelprogramma voor vrouwen in de regio Utrecht.