Wat is nou precies ons creatieve herstelprogramma?

Het creatief herstelprogramma is een programma met waarbij wordt uitgegaan van wat er wel is en wat iemand wel kan. We helpen onze deelnemers de verbinding te maken tussen therapie en de werkelijkheid en de regie terug te pakken over hun leven. Het programma duurt in totaal 12 weken. Tijdens deze 12 weken komen de deelnemers 1 dagdeel per week naar ons atelier in Zeist (Utrecht) of Elsloo (Limburg).

We werken met onze unieke methodiek vanuit een werkboek met vragen en opdrachten aan meer zelfvertrouwen en zingeving. Door meditatie en creativiteit te combineren komen de deelnemers uit hun hoofd en meer in contact met hun lichaam en gevoel. Tijdens het programma laten we zien dat je met kleine stapjes ook vooruit kan komen en proberen we de deelnemers met meer zelfvertrouwen de toekomst in te laten gaan.

Na het volgen van het programma kunnen we ook helpen met een vervolg stap. Voor sommige is dat (vrijwilligers)werk, voor anderen misschien een stage plek of andere zinvolle daginvulling.

Een dag in het programma ziet er als volgt uit. Tijdens het openen van de dag delen we met elkaar over hoe de afgelopen week is gegaan. Na het delen volgt een korte meditatie en daarna gaan we creatief aan de slag. De creatieve activiteit is elke week anders. Soms is er ruimte om vrij aan de slag te gaan en soms is er een uitleg waar je aan mee kunt doen. Tussen de middag lunchen we met elkaar en na de lunch werken we aan de vragen en opdrachten uit het werkboek. Na het bespreken van de vragen is er weer ruimte voor creativiteit en aan het einde van de dag delen we met elkaar hoe het die dag is gegaan.

Inbegrepen in het programma is: 12 weken creatief herstelprogramma, onbeperkt en levenslang toegang tot het online programma, 12 weken lunch, 12 weken creatieve materialen, werkboek met methodiek/vragen/opdrachten. ​ Tijdens schoolvakanties gaan de groepen niet door. (dit kan regio gebonden zijn) ​ De volgende groepen starten op: 18 juni - Gemixte groep (mannen en vrouwen) in Zeist. Nog maar 1 plekje vrij.

13 juli - Vrouwengroep in Elsloo (limburg)

Woon je niet in de buurt maar wil je wel heel graag met ons aan de slag? Op donderdag 1 juli start er een nieuwe online groep. Met deze groep gaan we ook gezamenlijk werken aan ons creatieve herstelprogramma maar dan vanuit je eigen huis. Het programma ziet er hetzelfde uit, op de lunch en het creatieve gedeelte na. We mediteren samen, werken aan het programma en zijn samen creatief. Offline of online, ons programma werkt hetzelfde en we zien dezelfde resultaten. ​ Wil je meer weten? We plannen graag een (online) kennismaking met je in om de mogelijkheden te bespreken. Neem hier contact met ons op.

32 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts